Måndag!!

Ja, idag var en såå bra dag! Jättebra lektioner idag, Franska :), Idrot med fotboll :), Svenska, IUP. Tyvärr misade vi musiken för Christine var sjuk igen :(
Sen gick jag med Kaisa och Flisen till Hasselbacken för att mata fåglarna, dom var så nära att dom hoppade över våra fötter och pickade på våra knän och vi kunde KLAPPA dom!
Sen följde jag med Flisen till bussen och åkte till stallet!
Jag var stallvärdinna så jag hjälpte alla små elever tillsammans med Emelie. Gunilla ville att jag skulle ta hand om Jemma för tjejen som skulle rida henne senare vågade inte eftersom Jemma kan vara lite sur om man är minsta lila rädd eller tveksamm.
Jag stälde Jemma i spolspiltan och borstade henne i nästan en time! Hon är så underbar! Jemma är lätt världens vackraste och underbaraste häst!!! Hon är BÄST!!!
Sen kom tjejen som skulle ha Jemma och hon såg på medan jag sadlade Jemma som plötsligt hade ilsket bakåtstrukna öron. Jemma är så ombytlig, när man sadlar henne är hon sur som en citron men när man kommer med tränset gapar hon stort och vänder huvudet för att ta bettet! 
JEMMA!!!!!!!!


När jag var klar med Jemma tog jag hand om Timon. Emelie ville inte för han är mer änn sur när man tar hand om honom!
Jag tror att både tjejen som skulle rida Timon och hennes mamma blev ganska rädda när jag rycktade Timon eftersom han högg efter mig, sparkade och nästan stegrade sig. Han såg livsfarlig ut, och brevid denna livsfarliga lilla häst stod jag med en rycktborste och försökte få bort leran från hanns lilla kroppp samtidigt som jag försökte undvika att bil sparkad, huggen, trängd eller skadad på något annat sett. Jag tvivlar inte på att dom var ganska rädda! Sedan sadlade jag och tränsade honom, då var han bara lite sur... Sen hjälpte jag flickan ner med Timon som nu gick snällt brevid oss.
Sen, efter deras lektion, var det min tur att rida underbara stora Jemma! Hon var förstås underbar att rida, precis som alltid! Vi tränade ridvägar och tempoväxlingar. Halvt igenom, trav och galopp. Jemma fattade galopp så fort jag bad henne och hennes galopp var, som alltid, underbar, lufftig och stor! Och folk som brukar kalla henne trög och seg! Vilket skämt! "Var snäll mot Jemma, beröm henne och ha mjuk hand, så är Jemma snäll mot dig och är hur pigg som helst!" som Gunilla sa.
Efter lektionen tog jag hand om Jemma och borstade henne. Sen tog jag ut henne i hagen och hjälpte dom andra i min grupp att ta ut sina hästar. Sen tog jag ut Nicke och sen Tuffy.
Sen bytte jag om och åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0